Um deteta

Lutkarsko-dramske igre podstiču intelektualan razvoj. Uvođenjem drame i interaktivnih priča razvija se intuitvno-divergentna inteligencija (kojom se intuitivnim putem ispituju razne hipoteze i prihvata da broj rešenja nije konačan), i praktična inteligencija (koja je manuelna, aktivna, motorna i ne traži objašnjenja problema, već ih neposredno rešava).
Lutkarsko-dramska koncepcija nastave postavlja zahtev da dete razmišlja u slikama kao što misli u rečima i tako razvija vizuelno-estetsko-plastičnu inteligenciju (koja se ispoljava kroz rad rukama). Ovakvim pristupom, svaki oblik učenja ima svoju ulogu u razvoju raznih mentalnih struktura.
Kada se dete stavi u proces rešavanja problema kroz igru, ono intuitivno pomoću znanja kojima raspolaže, stvara originalne sinteze i kombinacije, nova znanja koja samostalno proverava.

Većina psihologa smatra da je inteligencija “sposobnost za rešavanje novih problema i prilagođavanje svog iskustva i svog znanja konkretnoj situaciji koja se postavila”.
Upravo  zato, primenom lutkarsko-dramskih igara u nastavi, podstičemo razvoj dečijeg mišljenja i inteligencije. Učenike uvodimo u situacije i probleme koje treba brzo i efikasno da reši, ali na osnovu uviđanja svojstva i odnosa uz analitičko i intuitivno mišljenje.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s