Šta to navodi dete da želi da uči?
Lutkarsko-dramske igre u učionici omogućavaju da se putem igre dolazi do odgovarajućih saznanja. Ovakva vrsta nastave omogućava detetu da postane aktivni otkrivač. Međutim, dete koje uči ako je aktivni otkrivač, praviće greške. Zato je veoma važno da učitelj razmišlja kakva je uloga greške u procesu učenja.
Veliki broj učitelja smatra da nije dobro pogrešiti i da je njihova funkcija da svoje učenike sačuvaju od grešaka, planirajući svaki korak kako bi dete izbeglo zamku.
Postavlja se pitanje da li je to dobro za razvoj detetovog mišljnja i procenjivanja?
Naravno, postoji dosta situacija u učenju gde je najbolje izbegavati greške. Ali je, takođe, sasvim jasno da greška može imati veoma konstruktivnu ulogu u razvoju mišljenja.
Primenjujući lutku kao nastavno sredstvo i uvodeći dramski metod, detetu se postavlja problemska situacija koju treba da reši. U ovakvim uslovima dete istražuje, pravi grešeke, ali na kraju do pravila dolazi spontano bez poučavanja.
Hvala na divnim recima i vrednim savetima Marija.
Citajuci Vase tekstove dobijamo prave informacije o tome kako kreativno pomoci detetu da samo razvije moc rasudjivanja i donosenja pravilnih odluka i resenja. Odlican tekst vredan paznje.
LikeLike
Draga Zara, dargo mi je da Vam se dopada!
LikeLike