Lutke skrivalice

Hoće li učenik zastati pred teškoćama, odustati od akcije, ili će ih shvatiti kao izazov i motivaciju, zavisi od stila čitavog vaspitnog postupka koji se primenjuje u školama.
Jedan od najvećih problema u obrazovanju i vaspitanju je problem motivacije. Kada je učenik zainteresovan on angažuje svoj intelektualni potencijal.
Današnje obrazovanje se svelo na nagradu i kaznu što dovodi do gubitka motivacije.
„Nagrada za korišćenje materijala, otkrivanje pravilnosti, itd…treba da se nalazi unutar same aktivnosti koja je podstaknuta kod deteta“, ističe poznati psiholog Bruner.
Kada nastavnik učeniku zada da napravi lutku od reciklirajućih materijala iz svoje neposredne blizine, mora voditi računa da čitavim postupkom podržava samopouzdanje kod deteta. U takvim okolnostima učenik je svestan svojih mogućnosti i tako se podstiče želja da se dalje razvija.
Veoma je važno da se kod učenika stvori osećanje da se bave nečim važnim i korisnim, a zatim sledi osećaj zadovoljstva zbog pronađenog rešenja, i sposobnosti da se napravi lutka.
Dalje sledi podsticanje dečjeg mišljenja koje dolazi, pre svega, iz igre i u vezi sa njom.
Lutke skrivalice su dobro didaktičko sredstvo u rešavanju raznih neprijatnih situacija sa kojima se učenik suočava. Na časovima građanskog vaspitanja i časovima odeljenske zajednice, kroz lutkarsku igru, učenici samostalno dolaze do rešenja različitih situacija.

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s